poniedziałek, 30 marca 2015

Sernik Oreo


Bardzo lubię serniki, ale przyznam, że takiego na zimno nie robiłam już bardzo dawno i cieszę się, że akurat ten przepis wybrałam. Ciasto jest przepyszne, a rodzina był oczarowana zarówno jego wyglądem jak i smakiem. Mocno czekoladowy spód, delikatna niesamowicie zrównoważona w smaku masa serowa z kawałkami ciasteczek i do tego wierzch posypany zmielonymi suchymi ciastkami. Spróbujcie sami!

Do swojego sernika zamiast prawdziwych Oreo użyłam ciastek Orito z biedronki, smakują niemalże tak samo, a dodatkowo są trochę tańsze:)

  
Składniki spodu:
  • 135 g zmiksowanych ciasteczek bez kremu (krem ściągamy i odkładamy do miseczki)
  • 65 g rozpuszczonego masła

Składniki masy serowej:
  • 1 kg sera twarogowego z wiaderka
  • 250 g cukru
  • 6 płaskich łyżeczek żelatyny w proszku
  • 4 łyżki soku z cytryny
  • 400 ml śmietany kremówki
  • około 130 g posiekanych ciasteczek (z kremem)
  • 8 łyżek zimnej wody

Wykonanie:

Przygotowujemy spód sernika. Z ciasteczek zdejmujemy za pomocą noża krem i odkładamy go na bok. Suche ciasteczka kruszymy przy pomocy blendera lub wałka.


Rozkruszone ciastka łączymy z roztopionym masłem i wyklejamy nimi spód tortownicy, moja ma 24 cm. Formę wstawiamy do lodówki. Aby zapobiec ewentualnemu przyklejeniu się ciasta, formę wyłożyłam najpierw papierem do pieczenia.


 Ser mieszamy z odłożonym wcześniej nadzieniem z ciasteczek, dodajemy cukier i całość miksujemy. 


Żelatynę rozpuszczamy z zimnej wodzie i odstawiamy na kilka minut do napęcznienia. Następnie podgrzewamy krótko w kąpieli wodnej, tylko do czasu, aż żelatyna stanie się płynna.


Do masy serowej dodajemy sok z cytryny i płynną żelatynę. 


Śmietanę kremówkę ubijamy na sztywno i dodajemy do twarogu delikatnie mieszając np. drewnianą łyżką. Na koniec dodajemy pokrojone ciastka z kremem (ja pogniotłam je w dłoniach).


Masę serową wykładamy na spód z ciasteczek. Dodatkowo wierzch sernika posypałam zblendowanymi ciasteczkami bez nadzienia. Gotowe ciasto wstawiamy przynajmniej na godzinę do lodówki. Przed podaniem delikatne oddzielamy ciasto od brzegu foremki i zdejmujemy obręcz. 




SMACZNEGO!


Źródło: przepis p. Beaty zaczerpnięty z tej stronki



Dziękuję za każdy komentarz:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz